ROVERSCOUTS

Zodra je 18 bent, mag je overvliegen naar de roverscouts. De roverscouts vormen een gemengde speltak met jongeren tussen de 18 en 22 jaar. Eens in de twee weken komen de zij op vrijdagavond vanaf 20.00 uur bij elkaar. Zij hebben geen begeleiders, maar een coördinator. Deze zorgt ervoor dat er een planning wordt gemaakt, wijst een van de roverscouts aan als penningmeester en houdt een oogje in het zeil tijdens de opkomsten. De meeste roverscouts zijn (net als de explo’s) al lang lid van de groep en daarom wordt bij groepsactiviteiten vaak hun hulp gevraagd bij de organisatie of uitvoering van bijvoorbeeld de Open Dag of de jaarafsluiting.

Programma

Net als de explo’s organiseren zij hun opkomsten zelf. Wat voor activiteiten er gedaan worden, hangt helemaal van de leden zelf af. Aan het begin van het seizoen stellen ze een jaarprogramma vast. De opkomsten worden gevuld door uiteenlopende activiteiten, zoals gezelschapsspelletjes spelen, technische opdrachten, uitjes, een weekend kamperen of een quizavond. Veel opkomsten blijven verbonden met de traditionele Scoutingactiviteiten, maar dan vaak net even anders!

Heb je nog vragen loop dan binnen na afloop van onze opkomst of stuur een mailtje naar de coördinator.

Roverscouts kalender

Geen activiteiten.