WELPEN

De welpen zijn jongens van 7 tot 11 jaar. Zij spelen op zaterdagmiddag tussen 12.30 en 14.30 uur in de jungle, van het bekende verhaal Het Jungleboek. Als jongens onder elkaar houden ze ervan om te stoeien en voetballen, maar ook van tochten lopen in het bos en hutten bouwen. Liefst elke week!

De Jungle

Welpen zijn jonge wolven. Ze leven in de rimboe samen met dieren als Hathi (de olifant), Kaa (de slang), Baloe (de beer), Bagheera (de zwarte panter), Jacala (de krokodil) en Shere-Khan (de tijger). De welpen vormen samen een horde en zijn verdeeld in nesten: groepjes van ongeveer zes jongens. Tijdens opkomsten nemen ze een kijkje in verschillende gebieden, zoals het Wolvenhol, waar ze van alles leren over veilig en gezond leven, of de Khaali Jagah Vlakte, die zich uitstekend leent voor sport en spel. Het mensendorp Haveli is de plaats waar de Welpen elkaar leren respecteren en meer te weten komen over de samenleving.

Kleding

De welpen hebben hun eigen uniform. De blouse is groen en bevat de gebruikelijke tekens van de groep en het speltakteken. Verder dragen de Welpen een blauwe broek en de groepsdas. De groepsdas heeft ruitpatroon, van de MacLeod clan uit Schotland. Scouting Brigitta is niet de enige Scoutinggroep in Nederland met deze das, maar trots zijn we er wel op!

Kamp

De welpen gaan ieder jaar in de zomervakantie een week op kamp, in een clubhuis van een andere scoutinggroep in Nederland. Hutten bouwen in de bossen en gek doen in het zwembad, niets is te gek! Het einde van het kamp wordt altijd spetterend afgesloten met een kampvuur en bonte avond.

Sta je te trappelen om een vraag te stellen? Loop dan binnen na afloop van onze opkomst of stuur een mail naar de leiding.

Leidingteam

Jonas Heller