KIJKEN EN LID WORDEN

Vind je het zo leuk dat je graag lid wil worden bij Scouting Brigitta? Je mag eerst drie keer komen kijken of je het leuk vind bij ons. Bij de derde keer kijken krijg je een inschrijfformulier mee, plus alle andere informatie die jij en je ouders nodig hebben. Uiteraard kun je de leiding altijd vragen stellen!

Bevers kinderen 5 – 7 jaar
Esta’s kinderen 7 – 11 jaar
Kabouters meisjes 7 – 11 jaar
Welpen jongens  7 – 11 jaar
Scouts kinderen 11 – 15 jaar
Explorers jongeren 15 – 18 jaar
Roverscouts jongeren 18 – 22 jaar
Stam volwassenen 22+
Contributie

De contributie bij Scouting Brigitta voor het seizoen 2023-2024 bedraagt €223,-

Inbegrepen:

• Speltakopkomsten
  • Groepsactiviteiten
  • Twee weekenden met overnachting in een clubhuis en/of (Scouting)kampeerterrein
  • Contributie-afdracht aan Scouting Nederland. Scouting Nederland besteed dit geld aan het behoud van Scoutingkampeerterreinen, spelontwikkeling, trainingen voor leiding en nog veel meer.

Niet inbegrepen:

• Het zomerkamp, deze prijs varieert per speltak.

De contributie betaal je door middel van een automatische incasso. Onderstaand formulier kun je downloaden en invullen.

Download Verzorgingsformulier
Download Algemene Voorwaarden
Download Incassoformulier Contributie/Vriend van Brigitta

In sommige situaties zijn er mogelijkheden om financiële regelingen te treffen. Zo biedt de gemeente Haarlem kinderen uit gezinnen met een kleine beurs met de HaarlemPas de mogelijkheid om gratis lid te worden van een sportclub. Neem hierover contact op met onze penningmeester.

Leiding worden

Veel van onze leiding is doorgestroomd vanuit de explo’s of roverscouts. Maar je kunt zéker ook leiding worden als je nieuw bij de groep komt!

Omdat je de groep waarschijnlijk nog niet zo goed kent, laten we je eerst rustig kijken bij opkomsten van elke speltak, zodat je een idee krijgt van wat elke speltak zoal doet, hoe het leidingteam draait en welke speltak jou het beste ligt. Waarschijnlijk weet je niet welke je moet kiezen, want ze zijn allemaal zo leuk!

Zodra je besluit om te blijven en bij een specifieke speltak leiding te worden, verwachten we niet van je dat je gelijk de hele (financiële) administratie op je neemt. Je draait gewoon lekker mee, alles op z’n tijd.

We vragen je in ieder geval om een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) via het Ministerie van Veiligheid en Justitie, zodat wij zeker weten dat jij oké bent. Als het zover is, neemt de groepsbegeleider daarover contact met je op.

Meer weten over leiding worden?
Neem contact op met de groepsbegeleider.