Nieuwbouw is noodzaak

Scouting Brigitta gaat een nieuw clubhuis bouwen in het Noordersportpark, de Schoterhoeve. Waarom? De kinderen en vrijwilligers van Scouting Brigitta moeten hun clubhuis uit. Een nieuw gebouw is noodzakelijk, want zonder gebouw kan een Scoutinggroep niet langer bestaan. Daarom werken de vrijwilligers hard aan het verbouwproject ‘Schoterhoeve’, samen met TOMDAVID + Most Architecture. Een gebouw voor de hele buurt, dat kinderen en volwassenen inspireert, uitnodigt en verbindt. En waar de jonge vrijwilligers van de scoutinggroep kinderen en jongeren uitdagen in hun persoonlijke ontwikkeling met leuke en spannende activiteiten.

Naar de kinderboerderij

Kinderboerderij Schoterhoeve verhuist naar het schooltuinencomplex en Scouting Brigitta mag samen met Stichting Zaaigoed en andere huurders waaronder stichting Hero, verhuizen naar de ‘oude’ kinderboerderijlocatie. Samen met de architecten maken we een nieuw plan waarin wij samen met huurders een nieuwe toekomst kunnen aangaan.

De verbouwing

De huidige Schoterhoeve heeft dringend onderhoud nodig. Misschien ben je weleens binnen geweest om de konijnen te aaien, maar na onze verbouwing herken je het niet meer terug.

Bouw mee

Als vrijwilligersclub kunnen we iedere hulp goed gebruiken. Ook die van jou. Bouw met ons het Schoterboshuis met (circulair) materiaal, steun ons financieel of denk mee met jouw nuttige (bouw)kennis. Neem contact op met de stuurgroep via nieuwbouw@scoutingbrigitta.nl.

Ontwerp

We werken samen met Tom van Odijk en Paul Geurts van TOMDAVID + MOST Architecture. Met een budget van 500.000 euro excl. btw zijn zij druk aan het tekenen geslagen. Hiernaast de Schoterhoeve die we dus gaan verbouwen.

Doneren

Voor het bouwen van ons nieuwe clubhuis rekenen we op mensen zoals jij! Mensen en organisaties die onze groep een warm hart toedragen en dat willen laten zien met een donatie. Wij zijn druk bezig met een crowdfundingsactie opzetten. Zodra we meer informatie hierover hebben, delen we dat hier met je.

Je kunt ook overwegen om een “Vriend van Brigitta” te worden. Als je ervoor kiest om jaarlijks een vaste bijdrage te leveren, help je onze groep op een consistente manier. Meer informatie hierover vind je op onze ‘Vriend van Brigitta’ pagina. Bedankt voor je steun!

Financiële stand

Deze organisaties steunen ons al

Hofstee stichting

Schoterboshuis Nieuwsbrief

Nieuws & Albert Jan's blog

Blijf op de hoogte!

Neem contact op

Heb je tips, wil je helpen, ken je iemand die mogelijk kan helpen of wil je ons gewoon een hart onder de riem steken? Laat een bericht achter!