DE MENSEN ACHTER BRIGITTA

Scouting Brigitta draait helemaal op vrijwilligers. De speltakleiding draait wekelijks de opkomsten met jouw kind(eren). Het groepsbestuur ondersteunt het werk van de speltakleiding. Het stichtingsbestuur beheert het gebouw en de financiën. Dan is er nog een ondersteunend team van vrijwilligers met een vaste taak: de praktijkbegeleiding, de communicatie en sociale veiligheid. En ten slotte is er nog een groep ouders en andere vrijwilligers die op regelmatige basis bijspringen. Samen zorgen zij ervoor dat de activiteiten in goede banen worden geleid.

Groepsbestuur

Kim Fokkelman

Brechtje Heermans

Oudervertegenwoordiging

Scouting Brigitta is een vereniging met leden. De minderjarige jeugdleden worden vertegenwoordigd door de oudervertegenwoordigers. Per leeftijdsgroep hebben we een vertegenwoordiger, die door de ouders zelf wordt aangewezen: er is één vertegenwoordiger namens de bevers, één namens de kabouters, welpen en esta’s, één van de scouts en één van de explo’s. De oudervertegenwoordigers behartigen de belangen van ‘hun’ leeftijdsgroep in de groepsraadsvergadering. Je kunt bij de oudervertegenwoordiger terecht voor kwesties die de speltak of de hele groep aangaan.

Irene Hoekstra

Jeroen Loog

websitebeheerder
Vertrouwenspersoon

Is er iets voorgevallen in de groep waarover je met een onafhankelijke persoon wil praten, dan kunt je terecht bij onze vertrouwenspersoon. Diegene is aangesloten bij de Vrijwilligerscentrale Haarlem.

Hulp van ouders is een must

Scouting Brigitta kan ook niet zonder de hulp van de ouders! De kinderen kunnen bijvoorbeeld vaak pas op kamp of op weekend als een vader of moeder bereid is te rijden met de aanhanger of te zorgen voor groot vervoer. Verder is er altijd veel te knutselen om het kampthema nog leuker te maken. Ook daarbij zijn helpende handen welkom. En jouw hulp kan ook onmisbaar zijn bij een opkomst op locatie of een van de groepsactiviteiten. Ten slotte wordt het clubgebouw nog mooier en duurzaam door de inzet van actieve ouders die komen klussen en soppen tijdens jaarlijkse de Grote Schoonmaak aan het einde van de zomervakantie. Veel ouders zijn al actief binnen de groep en hebben het erg naar hun zin met elkaar, zij doen dit ook nooit in hun eentje. Wil jij ook wel eens op die manier betrokken zijn bij onze gezellige groep? Informeer dan bij de leiding of het bestuur naar de mogelijkheden.