ESTA'S

De esta’s zijn jongens en meisjes van 7 tot 11 jaar. Zij spelen net als de welpen en kabouters in de jungle. Elke vrijdagavond tussen 18.00 en 20.00 uur beleven zij geweldige avonturen. Dat zij hun opkomst op vrijdagavond hebben, maakt het mogelijk dat ook kinderen die het zaterdag druk hebben met bijvoorbeeld sportactiviteiten, toch bij ons op scouting kunnen. Is dat even handig!

Het Jungleverhaal

De esta’s kunnen hun hart ophalen met leuke spelletjes en activiteiten uit het verhaal van Rudyard Kipling’s Jungleboek. Ook hebben alle speltakleiders de naam van één van de dieren uit het jungleverhaal overgenomen. Zo komt het verhaal voor de kinderen extra tot leven.

Kleding

De esta’s hebben een groen uniform aan met speltakteken van de welpen. Dat klinkt gek! Maar dat is het niet. Scouting Nederland heeft voor alle 7 tot 11-jarigen hetzelfde speltakteken ontwikkeld: die voor de welpen. Omdat wij drie verschillende speltakken in deze leeftijdscategorie hebben, is voor ons handiger om ze allemaal een eigen naam te geven. Zo hebben de esta’s, net als de kabouters, hetzelfde speltakteken. Zien ze er toch hetzelfde uit! Daarnaast dragen ze ook de MacLeod groepsdas en een blauwe broek.

Kamp

De esta’s gaan elk jaar aan het begin van de zomervakantie een weekje op kamp in het clubhuis van een andere scoutinggroep in Nederland. Dat is heel spannend, zo’n nieuwe omgeving met veel bosjes om hutten te bouwen en voetballen.

Je kunt na afloop van de opkomst altijd binnen komen lopen om vragen te stellen, of stuur een e-mail naar de leiding.

Leidingteam

Hasina Esajas