BEVERS

Bevers zijn de jongste leden van onze groep. Zij komen bij elkaar op zaterdagochtend van 10.00 tot 12.00 uur. De groep bestaat uit jongens en meisjes van 5 tot en met 7 jaar. Het wekelijkse spel speelt zich meestal af in het dorpje Hotsjietonia. Daar ontmoeten de bevers bewoners als Professor Plof, Rozemarijn, Stuiter, Rebbel, Bas Bos, Steven en Sterre Stroom, Keet Kleur en Noa.

Hotsjietonia

Met elke bewoner valt weer iets anders te beleven: Bas Bos kun je alles vragen over de natuur. Hij weet bijna alle antwoorden. Met Keet Kleur kun je lekker kleuren. Steven Stroom is een actieve jongen die graag tochten uitzet met een kompas en een kaart. Zijn zus Sterre houdt van kamperen en reizen. In deze wereld van fantasie leren de bevers samen spelen, delen en leren van elkaar. Alles gaat op een speelse manier, passend bij hun leeftijd en met veel afwisseling van activiteiten.

Kleding

Alle bevers gaan gekleed in een rood uniform met het speltakteken van de bevers erop, onze groepsdas en een blauwe broek. Naast het speltakteken zitten ook het naambandje van Scouting Brigitta, het teken van Scouting Regio Haarlem en het installatieteken van Scouting Nederland op het uniform. Zo zien ook de kleinste leden van de groep eruit als echte scouts.

Kamp

De bevers gaan elk jaar een nachtje kamperen in ons clubhuis. Ook gaan zij twee nachtjes kamperen in een tent op een Scoutingterrein. Alles op het tempo van de kinderen, want als ze moe zijn gaan ze lekker even een dutje doen of leest de leiding een boekje voor. Samen met de leiding trekken ze erop uit en beleven leuke, spannende maar vooral ook gezellige avonturen!

Je kunt na afloop van de opkomst altijd binnen komen lopen voor vragen, of stuur een e-mail naar de leiding.

Leidingteam

Ella Bloemendal