Nieuwbouw is noodzaak

Scouting Brigitta gaat een nieuw clubhuis bouwen in het Schoterbos, het Schoterboshuis. Waarom? De kinderen en vrijwilligers van Scouting Brigitta moeten per september 2024 hun clubhuis uit. Een nieuw gebouw is noodzakelijk, want zonder gebouw kan een Scoutinggroep niet langer bestaan. Daarom werken de vrijwilligers hard aan het project ‘Schoterboshuis’, samen met TOMDAVID + Most Architecture. Een gebouw voor de hele buurt, dat kinderen en volwassenen inspireert, uitnodigt en verbindt. En waar de jonge vrijwilligers van de scoutinggroep kinderen en jongeren uitdagen in hun persoonlijke ontwikkeling met leuke en spannende activiteiten.

Per september 2024

In goed overleg heeft verhuurder H. Franciscusparochie in oprichting, aangegeven dat wij per september 2024 het bijgebouw van de Mariakerk in de Eemstraat na ruim 20 jaar moeten verlaten. Tijd gaat snel en zonder nieuw gebouw kunnen we onze leden vanaf vijf jaar geen activiteiten meer bieden en onze vereniging opdoeken. De wens om te verhuizen naar een groene omgeving was er al langer, deze aankondiging maakt van wens echter noodzaak. Werk aan de winkel!

Naar het Schoterbos

Het naastgelegen Schoterbos heeft een grote renovatie ondergaan. Nieuwe waterwegen en verse fietspaden zijn aangelegd en velden zijn voorzien van drainage. Er is ook al rekening gehouden met een nieuw scoutingclubhuis middenin het park. Goed nieuws! De renovatie is inmiddels afgerond, tijd voor de volgende bouwklus: het Schoterboshuis.

Bouw mee

Als vrijwilligersclub kunnen we iedere hulp goed gebruiken. Ook die van jou. Bouw met ons het Schoterboshuis met (circulair) materiaal, steun ons financieel of denk mee met jouw nuttige (bouw)kennis. Neem contact op met de stuurgroep via nieuwbouw@scoutingbrigitta.nl.

Ontwerp

We werken samen met Tom van Odijk en Paul Geurts van TOMDAVID + MOST Architecture. Met een budget van 500.000 euro excl. btw en het opleveringsmoment in september 2024 zijn zij druk aan het tekenen geslagen. Hiernaast het resultaat!

Doneren

Voor het bouwen van ons nieuwe clubhuis rekenen we op mensen zoals jij! Mensen en organisaties die onze groep een warm hart toedragen en dat willen laten zien met een donatie. Wij zijn druk bezig met een crowdfundingsactie opzetten. Zodra we meer informatie hierover hebben, delen we dat hier met je.

Je kunt ook overwegen om een “Vriend van Brigitta” te worden. Als je ervoor kiest om jaarlijks een vaste bijdrage te leveren, help je onze groep op een consistente manier. Meer informatie hierover vind je op onze ‘Vriend van Brigitta’ pagina. Bedankt voor je steun!

Financiële stand

Deze organisaties steunen ons al

Hofstee stichting

Schoterboshuis Nieuwsbrief

Nieuws & Albert Jan's blog

Blijf op de hoogte!

Neem contact op

Heb je tips, wil je helpen, ken je iemand die mogelijk kan helpen of wil je ons gewoon een hart onder de riem steken? Laat een bericht achter!